[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1593943820817{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1599721504180{margin-top: -15% !important;}”]عنوان مقاله: مشتری مداری به روش برندهای جهانی
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”6868″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
نحوه مشتری مداری در برندهای جهانی
مشتری مداری ، برخورد با مشتری و نگه داشتن آن یکی از سخت ترین بخش های کاری شماست.
درواقع همه میدانند که حفظ مشتری به مراتب مهمتر از جذب مشتری جدید است.
پس در برخورد با آن باید دقت نظر داشت.
احتمالاً این آمار را شنیده اید که ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد از درآمدتان را تامین می کنند و ۸۰ درصد دیگر تنها ۲۰ درصد از درآمد شما را تامین می کنند!
خب در مواجهه با این آمار چه باید کرد؟
چگونه می توان جزو 100 برند برتر دنیا در زمینه فروش محصول بود؟
تجربه به من ثابت کرده مردم برای محصول، برند یا خدمات خوب، پول خوب هم میدهند.
درست است که اگر خدمات یا محصول سطح پائین تری ارائه کنی مشتری بیشتری خواهی داشت.
اما همان مشتری ها همیشه بدنبال مرغوبترین و ارزان ترین محصول هستند.
نکته بعدی اینکه دانش خودتو در خصوص محصولت بالا ببر تا جدیدترین و با کیفیت ترین محصول را ارائه کنی.
مشتری مداری چیست؟
مشتری مداری یعنی تامین نیاز مشتریت در شرایط بحرانی و دانش کافی از مدیریت بحران داشتن .
یعنی اگر روز تعطیل از تو چیزی خواست برایش انجام دهی و اگر در مخمصه افتاد کنارش باشی.
با مشتریت دوست باش و بدون تمام دارایی توئه.
برای تولدش، تولد فرزندش هدیه بخر، در شادی هایش براش کامنت بذار اما در غم هایش کنارش باش!
برای فروش محصول خودت عجله نکن و بذار با منطق و خیال آسوده اکثر محصولات تورو بخره.
اجازه بدید جهت انتقال بهتر این مطلب از یک داستانی که در کتابی خواندم نقل قول کنم.
یک داستان پندآموز
یک روز یک فروشنده تازه کار برای کار به یک فروشگاه بزرگ رفت.
صاحب مغازه اونو به یک شرط قبول کرد که در طول روز ۵ قلم کالا را مازاد نیاز مشتری بفروشد.
عصر روز اول فروشنده وارد مغازه شد و از پسرک پرسید: خب پسر امروز به چند نفر کالا فروختی؟
پسر جواب داد: یک نفر! صاحب مغازه با نارحتی پرسید فقط یک نفر؟؟؟ تو اخراجی.
اما پسر گفت: ولی به اون یک نفر ۱۰۰ هزار دلار فروختم.
صاحب مغازه گفت: چه خوب، چیا فروختی؟
پسر گفت: یک قایق، یک قلاب ماهی گیری و کمی لوازم ماهی گیری.
صاحب مغازه با بی اعتنایی گفت: شانس آوری همچین مشتری اومد، وگرنه اخراج میشدی.
پسر جواب داد: اما اون برای خرید قرص سر درد آمده بود، من از اون پرسیدم چرا سرت درد میکنه گفت ناراحتی و فشار عصبی و… .
منم بهش پیشنهاد دادم جای قرص برو کاری کن که آرامش روحیت بالا بره.
از من پرسید چکار کنم، منم گفتم برو ماهی گیری، و استقبال کرد.
اول بهش قلاب فروختم، بعد لوازم ماهی گیری، و بعد پیشنهاد دادم برود وسط برکه و قایق هم فروختم.!
این داستان به ما نشان می دهد که اگر مشاور خوبی باشیم، مشتری خوبی هم خواهیم داشت.
مشاوره خوب یکی از راههای معرفی نام برند به مشتری های جدید و حفظ مشتری های قبلی است.
رعایت چه نکاتری در مواجه با مشتری ضروری است؟
در این بخش چند اصل را جهت مشتری مداری ذکر میکنم:
- حق با مشتری است.
- مشتری دارایی تو است.
- خدمات پس از فروش و پشتیبانی را جدی بگیر.
- به راحتی کالای ایراد دار را حتی اگر فکر میکنی توسط مشتری خراب شده پس بگیر.
- خودت را امین و مشاورش نشان بده.
- مشاوره صادقانه بده ( مطمئن باش میاد سراغ خودت )
- از همکارت بد نگو و در عوض از کیفیت محصولت حرف بزن
- و در آخر بدان که یک مشتری راضی تبلیغ تو را به ۲ نفر میکند و یک مشتری ناراضی بد تو را به ۱۲ نفر می گوید!
پس پس کلاس کاری خودتو در حد مطلوب تعیین کن و سعی در برندسازی برای محصولت داشته باش.
[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]