تبلیغ و کمپین تبلیغاتی در برندینگ

نویسنده

عنوان مقاله: تفاوت تبلیغ و کمپین تبلیغاتی در برندینگ

 

 

http://designtvir.com

تفاوت تبلیغ و کمپین تبلیغاتی

تبلیغ و کمپین تبلیغاتی مانند مثال خرسی است روبروی شما که یک اسلحه دارید با یک تیر.
اگر شلیک کنید آخرین شلیک شما خواهد بود.
شما میمانید و یک خرس زخمی که به سمت شما حمله میکنه.
تبلیغ هم همین طوره!
اگر فقط یک حرکت ناقص از برند شرکت انجام بدهید، یک حضور ناقص در بازار داشته باشید، ارائه و معرفی کم از خودتون نشان بدهید ، ممکن است تصویر ناقصی از خودتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید.
اما کمپین تبلیغاتی یعنی اینکه شما یک بودجه را مشخص می کنید.
این بودجه را اختصاص می‌دهید به سوشال مدیا تلویزیون، تبلیغات مکتوب و حتی تبلیغات شهری و … .
در نهایت مخاطب را بمباران تبلیغاتی می کنید.
کمپین تبلیغاتی نه تنها باعث افزایش چشمگیر فروش شما میشود بلکه باعث اعتماد مشتری به شما می گردد.

تصور کنید اگر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تبلیغ در تبلیغات شهری کنید ممکن است  ۱۰ میلیون تومان فروش داشته باشید.
شاید در بهترین حالت همان هزینه تبلیغ تامین شود.
ولی اگر ۱۰۰ میلیون تومان را به این شکل صرف هزینه کمپین تبلیغاتی کنید:

  •  ۵۰ میلیون تومان تبلیغات شهری
  • سی میلیون تومان تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
  • بیست میلیون تومان به تبلیغات فضای مجازی
    آن وقت ۱۰ برابر مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد و قطعاً یک میلیارد تومان فروش خواهید داشت.

هنر کمپین تبلیغاتی و برندینگ  و علم آن برعهده شرکت های تبلیغاتی است که با رسانه های مختلف یا آشنا هستند و یا در اختیارشان است.

بهتره شما قبل از هر اقدامی از هیجانات کاذب جلوگیری کنید.
اجازه ندهید هیجان تبلیغ کردن در یک مجله‌ ویژه پروازهای خارجی، پیشنهاد یک بلاگر که به شما مراجعه کرده، و یا یک پکیج تخفیفی که تلویزیون در اختیار شما میگذارد باعث شود بدون محاسبه و مشورت با مشاور تبلیغاتی خود به سوی آن بروید!

تفاوت تبلیغ و کمپین تبلیغاتی

تفاوت تبلیغ و کمپین تبلیغاتی

عدم آگاهی درباره چگونه تبلیغ کردن

شرکت‌ها سالانه عدد قابل توجهی بابت اینکه نمیدونن کجا و چگونه تبلیغ کنند دور می‌ریزند.
حتی اگر بدونن و درست هم انتخاب کنند به خاطر درس تبلیغ نکردن آن بودجه را دور می ریزند.

اخیرا من یک مشتری داشتم یک بیلبورد با ابعاد بسیار بزرگی را در یک منطقه صنعتی رزرو کرد.
او از من خواست که طراحی اونو به عهده بگیرم.
گفت من می‌خواهم در بیلبردم تمام محصولات صنایع چوبی که تولید می کنم اعم از مبلمان خانگی مبلمان اداری میز و صندلی تالار و حتی میز غذاخوری دیده شود.
ما چندین طرح پیشنهاد دادیم اون یکی از طرح ها را انتخاب کرد که بسیار طرح هوشمندانه ای بود و تصویر یک محصول به صورت رئال نمایش داده می‌شد.
اما موقع خروجی طرح از من خواست که تصویر یکی از تالار هایی که تجهیز کرده است کنار آن طرح قرار بدهیم.
ما خواهش کردیم حداقل تصویری که ما انتخاب کردیم برای طراحی را حذف کنیم.
اما اصرار داشت این تصویر بمونه و تصویر تالار هم قرار بدهید.
ما هم اعلام کردیم که این کار سخت است و با توجه به تذکر هایی که دادیم و درخواست کارفرما امضای خودمان از پای تابلو برداشتیم و طرح دلخواه او را ارائه دادیم.
این بیلبورد یک هزار تومانی هم برای این شرکت که ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرد آورده نداشت!

اینجاست که باید به حرف مشاوره تبلیغات تون گوش بدید و بهش اعتماد کنید!

عدم آگاهی درباره چگونه تبلیغ کردن

عدم آگاهی درباره چگونه تبلیغ کردن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من