[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1593943820817{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1599715949725{margin-top: -15% !important;}”]عنوان مقاله: مدیریت بحران و نقش آن در برندسازی
http://designtvir.com[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”6856″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
نقش مدیریت بحران در برندسازی
مدیریت بحران ، نامش را که می شنویم، ناخودآگاه یاد بحران های شدید مالی میوفتیم، اما نباید از مدیریت بحران و نقش آن در برندسازی غافل شویم.
بحران لزوما مالی نیست و میتواند در
- خط تولید
- اشکال در ارائه خدمات یا چرخه توزیع
- از همه بدتر از طرف منابع انسانی
به وجود آید.
یک مدیر موفق قبل از اینکه آغاز کند ، میداند چگونه پایان دهد!
شبیه این جمله را در یک کتاب چینی خواندم و کمی ساده و روانش کردم و به این مفهوم رساندم.
این جمله یعنی شما قبل از شروع کار با تمام بحران های احتمالی آشنا بشوید و خودتان را آماده کنید.
مواردی که در بالا ذکر شد معمولا بطور نرمال در هر برند و کسب و کار به وجود می آید.
مشکل هنگامی به وجود می آید که از حالت عادی خارج می شود تبدیل به بحران می گردد
چگونه مدیریت بحران را به خوبی انجام دهیم؟
مدیریت بحران در ۳ بخش تعریف می شود:
- اشراف به تمام امور، خفظ آرامش و خارج شدن از دایره بحران ( از نظر ذهنی جهت رسیدن به بند ۲ )
- آینده نگری
- ایده پردازی
آینده نگری
قطعاً اکثر شما میگوئید در بحران بشینم و آینده نگری کنم؟! در پاسخ باید بگم بله.
منظور از آینده نگری صرفاً نگاه به آینده و آرزوها نیست!
بحران ها همیشه در ۲ حالت به وجود می آیند، یا داخلی هستند و یا خارجی.
یعنی عوامل خارجی در آن دست دارند ( چیزی شبیه نوسان نرخ ارز و وضع قوانین دست و پا گیر و… )
در هر دو صورت شما باید خارج از گود بحران قرار بگیرید.
یعنی از هیاهو خارج شوید با آرامش فکر کنید، موقعیت فعلی را بسنجید، بحران را بررسی کنید و راه حل تعریف کنید، سپس اقدام کنید برای رفع آن.
شاید به زبان ساده باشد اما شما چاره ای ندارید جز حفظ آرامش، باز نگری نقشه راه و ایده پردازی.
اهمیت ایده پردازی در برندینگ
حالا نوبت ایده پردازی است.
ایده پردازی در هر شرایطی لازم و حیاطی ست.
چه قبل از شروع کار که دلیل استارت هر کاری است، چه در حین کار، چه در مواقع بحران و حتی در شرایط استاندارد و نرمال.
شما باید مدام درباره کار خود فکر کنید وایده پردازی کنید، همانط.ر که قبلا گفتم شما باید به فکر ارتقاء کسب وکار خود باشید و این مهم محقق نمیشود جز با ایده پردازی.
در شرایط بحران ایده پردازی پس از بررسی آینده کسب و کار و فکر کردن به نام برند موفق به داد ما می رسد.
مدام با خود بگوئید چه کار میتوان کرد که از وقوع مجدد این بحران جلوگیری کنم و چگونه از پس آن بر بیام!؟
با توجه به اینکه بحران های هر کسب و کار و مدیریت آن متفاوت است، بصورت تیتر وار یکسری اقدامات را جهت کنترل و مدیریت بحران ذکر می کنم:
- اعتماد به کارکنان خود و کمک از آنها ( نیروی منابع انسانی را دست کم نگیرید، گاهی جوری عمل می کنند که حیرت می کنید، فقط کافی است به آنها بفهمانید چقدر به کمکشان نیاز دارید.
- مدیریت سریع هزینه ها ( بدون هیچ تعارفی هزینه های خود را کاهش دهید و نگران بازخورد اطرافیان نباشید، حفظ کسب و کارتان از هرچیز دیگری اهمیت دارد.
- طراحی پلن خروج از بحران. ( این یک پلن کسب و کار موقت و فوری است که باید با آینده نگری بطوری که از هدف اصلی دور نشوید و ایده پردازی بلافاصله اجرا شود )
- مشورت با افراد دارای صلاحیت بویژه رقباء با تجربه ( توصیه میشود با برخی از رقبا با تجربه خود دوستی داشته باشید)
- و نکته نهایی: از دایره پر هیاهو و شلوغ بحران لحظه ای خارج شوید، صبر کنید، کمی اجازه دهید شرایط خودش پیش برود و با برنامه وارد گود شوید.
[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]