معماری ساختمان اداری حکیم اعظم

نویسنده

[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1596276229696{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1598270427095{margin-top: -15% !important;}”]

نام ویدئو: معماری ساختمان اداری حکیم اعظم
https://designtvir.com/

تلفن: ۸-۸۸۱۰۱۳۵۶-۰۲۱

اینستاگرام: designtvir@[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساختمان اداری حکیم اعظم

ساختمان اداری حکیم اعظم منتخب جایزه معمار ۹۷ در بخش عمومی ساختمان اداری با معماری مهندس دلارام بلورچی است.
این پروژه در حالی به مهندس بلورچی سپرده شد که پروژه مانند بسیاری از پروژه هایی که به معماران واگذار می شود، تا مرحله گودبرداری پیش رفته بود.
هنگامی که پروژه ای تا مرحله گودبرداری پیش می رود، تا حدی ساختار فیزیکی و دسترسی های عمودی بنا از قبل تعیین شده اند.
موقعیت مکانی ساختمان اداری حکیم اعظم پروژه ضلع شمالی پارک و پرنس در محدوده ونک تهران می باشد.
به همین جهت مهندس دلارام بلورچی و تیم طراحی سعی کردند که به این پروژه به عنوان یک ساختمان مهم شهری ، ادای احترام داشته باشند.
این ادای احترام با بازنمایی خطوط افقی موجود در ساختار فرمی مجتمع پارک پرنس انجام گرفت.

بررسی پروژه ساختمان اداری حکیم اعظم (مهندس دلارام بلورچی)

هنگامی که پروژه ای تا مرحله گودبرداری پیش می رود، تا حدی ساختار فیزیکی و دسترسی های عمودی بنا از قبل تعیین شده اند.
موقعیت مکانی ساختمان اداری  حکیم اعظم پروژه ضلع شمالی پارک و پرنس در محدوده ونک تهران می باشد.
به همین جهت مهندس دلارام بلورچی و تیم طراحی سعی کردند که به این پروژه به عنوان یک ساختمان مهم شهری ، ادای احترام داشته باشند.
این ادای احترام با بازنمایی خطوط افقی موجود در ساختار فرمی مجتمع پارک پرنس انجام گرفت.
متریال این بنا پنل های مسی است که همگی قابل حرکتند. پنل مسی از این جهت انتخاب شد که مانند بتون و مانند گیاهان تغییر شکل می دهند و از پویایی برخوردارند.

ویژگی های بنا

یک ساختمان بلند شهری هر چقدر هم زیبا و خوش ساخت باشد نمی تواند آن حض بصری که توسط یک باغ یا حیاط ایجاد می شود را در بیننده به وجود آورد.
جهت از بین بردن این مشکل، مهندس دلارام بلورچی و تیم طراحی یک لایه مرزی سبز میان درون و بیرون ساختمان، طراحی کردند.
این لایه مرزی می توانست یک چشم انداز زیستی برای همسایگان ایجاد کند.علاوه بر آن با وجود یک لایه مرزی، کیفیت بصری مناسبی برای کاربران داخل مجموعه ایجاد می شد .
در ساختمان اداری حکیم اعظم فضای رها شده وجود ندارد.
این امر به این دلیل است که در این پروژه معماری،به همان میزان که به نما اهمیت داده شد در مورد دیگر بخش ها نیز توجه خاصی صورت گرفت.

سازماندهی فضایی پلان اصلی ساختمان

یکی از محدودیت هایی که در این پروژه وجود داشت تعدد پاسیوها و نورگیرها بود.
تیم طراحی بر آن شد که از این فضاها که عموما فضاهای بی کیفیتی در پروژه های ساختمانی هستند به عنوان یک گذار سبز که تا بام امتداد دارد استفاده کند.
شاید یکی از بخش های موفق در این پروژه بخش لابی است.
لابی با وجود استفاده از گیاهان، مرز نرمی میان درون و بیرون پروژه به وجود آورد.
برای ایجاد سایه های متنوع در نمای ساختمان، از فرم های هندسی استفاده شد.
این فرم های هندسی ضریب یکسانی از چندضلعی هستند.[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من