ساختمان اداری ظفر ۱۶۴

نویسنده

[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1596276229696{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1598270788841{margin-top: -15% !important;}”]

نام ویدئو: ساختمان اداری ظفر ۱۶۴
https://designtvir.com/

تلفن: ۸-۸۸۱۰۱۳۵۶-۰۲۱

اینستاگرام: designtvir@[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_raw_html]JUQ4JUIzJUQ4JUE3JUQ4JUFFJUQ4JUFBJUQ5JTg1JUQ4JUE3JUQ5JTg2JTIwJUQ4JUE3JUQ4JUFGJUQ4JUE3JUQ4JUIxJURCJThDJTIwJUQ4JUI4JUQ5JTgxJUQ4JUIxJTIwJURCJUIxJURCJUI2JURCJUI0JTBBJTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIyMjUwODE1NDg5MyUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRnBNcjd6JTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDIyNTA4MTU0ODkzJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساختمان اداری ظفر ۱۶۴

ساختمان اداری ظفر ۱۶۴ با زیر بنای ۲۵۱۱ مترمربع در ۷ طبقه به شرح ذیل طراحی شده است :
طراحی فضاهای طبقات با توجه به نمودار سازمانی به ترتیب از طبقات بالا به پایین و متناسب با تعداد مراجعین و سهولت دسترسی ، انجام شده است.
به طوری که در طبقه اول واحدهای اداری و به ترتیب واحدهای اداری طبقات دوم به بالا را سایر واحدهای اداری با مراجعین کمتر و لزوما نزدیک به مدیریت تشکیل داده است.

  • طبقه همکف
    شامل محوطه ورودی اصلی و محوطه پارکینگ با گنجایش ۱۰ اتومبیل
  • طبقات اول و دوم و سوم شامل دو واحد اداری مستقل شمالی و جنوبی
    در طبقات اول ، دوم و سوم در واحد های شمالی فضاها بر اساس عملکرد تقسیم شده است.در واحدهای جنوبی طبقات فوق به جز اتاق مدیریت دَوایِر و نهارخوری پرسنل هر یک از طبقات ، آبدارخانه و سرویس بهداشتی از سایر فضاها جدا شده است . سایر فضاهای اداری به صورت یکپارچه و باز پیش بینی شده است.(OPEN OFFICE )
  • طبقه چهارم واحد شمالی و جنوبی

دفتر ریاست و اعضای هیئت مدیره در قسمت شمالی طبقه  و سالن چند عملکردی در قسمت جنوبی طبقه پیش بینی شده است.

  • طبقه پنجم  یک واحد اداری که طبقه مدیریت عامل می باشد فضاهای موجود بر حسب نیاز به دو قسمت اصلی تقسیم شده است.
    فضاهای فوق ضمن اختصاص ورودی مستقل از محوطه مشترک این طبقه از داخل فضای منشی با ایجاد یک راهرو ارتباط مستقیم از دفتر مدیریت عامل به سالن کنفرانس نیز تامین شده است.
  • طبقه زیرزمین

این طبقه از محوطه پارکینگ پلکان مجزا و مستقل دارد.

ایده های طراحی ساختمان اداری ظفر ۱۶۴

در طراحی ساختمان با ۵ متر عقب نشینی از بر خیابان ظفر ، پیش فضای ورودی ایجاد شده که مسیرهای ورودی اصلی و ورودی پارکینگ را شکل داده است.

مسیر سواره مستقیما و از بدنه شرقی به پیلوتی هدایت شده و بقیه سطوح پیش فضا به عابرین و مراجعین اختصاص داده شده.
علاوه بر عقب نشینی در قسمت پیش فضای ورودی و برای اهمیت بیشتر ورودی اصلی، بدنه طبقات همکف و اول نسبت به سایر طبقات عقب تر در نظر گرفته شده و دروازه ای با استفاده خرپای لوله ای ، ورودی را مجزا نموده است.

در طبقه همکف فضای لابی ، اطلاعات و انتظار مراجعین با فضای پاسیوی داخلی ، پلکان آزاد و آسانسور شیشه ای یکپارچه شده و دید و منظرخوشایندی را پیش روی مراجعین قرار می دهد.
یکی دیگر از ویژگیهای این ساختمان استفاده از پوسته دوم شیشه ای بر روی نمای شمالی می باشد.

با وجود اینکه زمین پروژه کاملا مستطیل شکل می باشد، به دلیل وجود نابجا پست برق در گوشه شمال غربی همسایه شرقی که مانع دید ساختمان می شد و نیز مسیر عبور وسایل نقلیه، چرخش مختصری در طراحی پلان ها در جهت شمال شرق به جنوب غرب داده شده است.

طراحی ساختمان اداری ظفر ۱۶۴ با نمای دوپوسته

اتصال پوسته دوم توسط خرپاهای ساخته شده و اسپایدرهای ابتکاری طرح و چسب ۳M تامین شده است.
برای تشدید پیوستگی فضایی ،در قسمت مُشاعی ساختمان،روی دیواره غربی لابی و پاسیوی داخلی طرحی با استفاده از مُدولهای مربع اجرا شده که تا بالاترین قسمت دیواره غربی وُوید ادامه دارد.
با بازی حجمی که در بدنه شمالی در طبقات همکف و اول ایجاد شده ، “ستون ” میانی ضلع شمالی ساختمان در این طبقات کاملا آزاد مانده و با تکرار مَجازی ، به ۳ ستون تبدیل و در جلوی نما به شکل استوانه هایی از ورق کامپوزیت پانل تا طبقه اول و در ادامه تا بالاترین سطح نما  اجرا شده که به زیر قاب نما منتهی می شود.
برای جدا کردن ساختمان از نمای متفاوت و کهنه همسایگان شرقی و غربی، حریم ساختمان با ایجاد دو پایه در طرفین غرب و شرق ساختمان که محل ستون های جانبی نیز می باشد ، تعریف شده است .
مصالح مصرفی در این قسمتها نیز کامپوزیت پانل نقره ای می باشد.مصالح مصرفی در نمای جنوبی و پاسیوهای داخلی قاب سازی با ورق روغنی در قسمتهای پر و پنجره های تِرمال بِریک آلومینیومی با شیشه دو جداره برنزی می باشد.
بطور کلی در بدنه های شمالی و جنوبی و پاسیوها برای جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در مصرف سوخت دیواره های دوجداره  و پنجره ها تماما ترمال بریک با استفاده از شیشه های دوجداره می باشد.[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من