[vc_row css=”.vc_custom_1512513206217{margin-top: 2% !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”4579″ alignment=”right” css=”.vc_custom_1593943820817{padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1599976301374{margin-top: -15% !important;}”]عنوان مقاله: اهمیت تشخیص و انتخاب کارمند مناسب در برندینگ
http://designtvir.com[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_empty_space][vc_single_image image=”7009″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”img_link_large” img_link_target=”_blank”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
نقش کارمند در برندینگ
نقش کارمند در برندینگ را می دانید؟
آیا می دانید در توسعه یک برند بخصوص اگر بخواهید جزو ۱۰۰ برند برتر دنیا باشید ، نقش یک کارمند خوب و با انگیزه چقدر مهم است؟
هنگام استخدام کاملاً روراست باشید چه کارمندی نیاز دارید با چه تخصصی؟
آیا ظاهر برای شما مهمه یا جنسیت؟
آیا پوشش کارمند برای شما مهمه؟
اکثر افراد در زمان مصاحبه بهترین وجه حاضر میشوند اما پس از مدتی ظاهر واقعی خودشان را نشان میدهند.
این مدت هر چقدر کمتر باشه شما زودتر از دام نجات پیدا میکنید.
گول ظاهر افراد را نخورید!
اکثر مدیران آقا در دام خانم های خوش صورت و خوش لباس می افتند یا کارمندانی که گیج هستند و خنگ بازی در میارن و موجب و خنده آنها میشن و یا کارمندانی که از طرف دوست و آشنا به اشتباه درباره آنها تبلیغ و بزرگنمایی می شود.
شاید این کارمند ها موجب تفریح باشند اما به مرور زمان آسیب به شما می زنند.
به طوری که تا عمر دارید گریه می کنید.
معیارهای واقعی برای انتخاب کارمندی که در برندینگ نقش دارد!
افراد را با توجه به رزومه و سوابق شان و انگیزههای کارکردشان بسنجید.
حتماً در فرم استخدام قسمتی به عنوان دلیل کار کردن قید کنید.
اگر آقا باشد که مشخص است برای چی کار میکند.
اما برای خانم ها مهم اینه که بدونید به صورت تفریحی کار می کنند یا برای موفقیت و زندگی کاری حرفهای؟!
با استخدام کارمند مناسب جزو برندهای برتر دنیا هم می شوید!
افرادی که تخصص و تحصیلات مرتبط در حوزه کاریتان دارند نقش مهمی در برندینگ دارند.
اما لزوماً تحصیلات مرتبط نمی تواند فرد را شخصی کارآمد تعیین کند.
به عنوان مثال شخصی که نقاش خوبی است شاید بتواند در معماری و طراحی داخلی نیز خوب عمل کند.
به خاطر اهمیت زیاد نقش کارمند در برندینگ چند نکته که باید آنها را رعایت کنید:
- مراقب باشید در دام آدمهای خوش برخورد که در روز اول مصاحبه خوب ظاهر میشوند نیفتید.
- هیجانات و احساسات خودتون رو کنترل کنید.
- از زمان آزمایشی که بین ۷ تا ۱۰ روز است غافل نشوید.
- قوانین کاری خودتون را کم نکنید.
- انعطاف پذیریتان را در مورد افرادی که صرفاً هیجان استخدام آنها دارید، تغییر ندهید.
- هنگام استخدام به صورت واضح درباره خواسته هایتان توضیح دهید.
مدیر باید بتواند به این پرسشهای کارکنانش پاسخ بدهد:
- از من چه انتظاری دارید؟
- نقش من به عنوان عضوی از سازمان چیست؟
- عملکرد ناموفق و غیرقابل قبول چیست ؟
- معیارهای قابل قبول در دست یابی و عملکرد کارآمد چیست؟
شفاف و صریح پاسخ دهید.
هرچه انتظارتان روشنتر و بیان شود فرصت بهتری برای کارمندان به وجود می آید تا برآورده شان کنند.
محدوده وظایف کارمندان را مشخص کنید.
وقتی آنها نقش شان را بدانند کمتر سردرگم میشوند و بهتر میفهمند که چگونه باید با دیگران کار کنند.
نکته آخر در استخدام کارمند مناسب
از شخصی که برای کار انتخاب کردین بپرسید:
از کِی میتوانی مشغول به کار شوید؟
اکثر افراد میگن از ابتدای هفته آینده و دلایلی مثل چندتا کار نصفه نیمه دارم می آورند.
درحالیکه روزهای قبل برای اون کارها فرصت داشتند، گویا واقعاً آماده کار نیستند!
اما افرادی که علاقه مند به کار هستند میگویند از فردا یا هر زمان که شما بفرمائید.
روش های برخورد مناسب با کارمندان
در روش های برخورد مناسب با کارمندان پاسخ به این سوال مهم است:
چه کسی می خواهد از شما الهام بگیرد؟
اگر پاسخ شما در مقام یک مدیر کارمندانتان است پس باید چند اصول را به خوبی بیاموزید.
- انتخاب بهترین کارمند.
- بهترین برخورد با کارمندان
پاسخ به این سوال از این رو اهمیت دارد که اگر کارمندان برای انجام کارها انگیزه نداشته باشند مدیران هم کاری از پیش نمی برد.
بنابراین به عنوان یک مدیر باید همیشه در پی راههایی باشید تا افراد با کارشان درگیری کنید و اشتیاقشان را نسبت به سازمان افزایش دهید.
اصولا افراد تنها برای انجام کارهای مورد علاقه شان انگیزه دارند.
بنابراین هدف شما به عنوان یک مدیر این است که به کارمندان کمک کنید تا به سعادت و خوشبختی مشترک خود و سازمان پی ببرند.
من در ادامه به ۳ نکته کلیدی برای ساختن چنین سازمان با انگیزهای اشاره میکنم:
- درک این نکته که چرا کارمندانتان میخواهند به آنها انگیزه بدهید؟
پاسخ به این مسئله مهم می توانید طبعا توانایی بیشتری کارمندانتان را در کارشان مدیریت کنید.
سپس به گونهای بر رفتارشان تاثیر بگذارید که برای رسیدن به اهداف سازمان با اشتیاق بیشتری تلاش کنند.
- درک این موضوع که انگیزه واقعی امری درونی است.
اهمیت تشخیص و انتخاب کارمند مناسب در برندینگ
اکثر افراد خیال میکنند که انگیزه امری یا درونی یا بیرونی است اما در حقیقت امری درونی است که در وجود هر یک از ما قرار دارد.
آنچه به عنوان انگیزه های بیرونی میشناسیم تنها عوامل بیرونی مثل وضعیت ظاهری شرکت پاداش یا اضافه حقوقی است که در نهایت بر انگیزه درونی ما تاثیر می گذارد.
- کارمندان را به سوی مسئولیت پذیری سوق دهید.
برای انجام این کار باید به بهترین شکل الهام بخش کارمندانتان باشید تا آنها بتوانند ریسک ها را بپذیرند.
به این ترتیب می توانند مثل کارفرما ایشان فکر کنند و توانایی بیحد و ظرفیت هایشان را نشان بدهند.
این نکته را در نظر داشته باشید که اگر واقعاً به عنوان یک مدیر میخواهید بر انگیزه افراد تاثیر بگذارید و روش های برخورد مناسب با کارمندان را در نظر بگیرید باید دلایل آنها را برای انجام کارهای مختلف کشف کنید.
کارمندان از خودشان می پرسند این کار چه سودی برای من دارد؟
پاسخ به این مسئله که بالاترین بهره و منفعت کارکنانتان چیست؟!
آنها می فهمند که با مراقبت از منافع دیگران و سازمان موجب حفظ منافع خودشان هم می شوند.
بی تردید رسیدن به این حالت مدتی زمان میبرد.
ولی اگر برای آن پافشاری کنید کارمندان نتایج را در طولانی مدت خواهند دید.
یک نکته بسیار مهم در اهیمت نقش کارمند در برندینگ
از اهمیت نقش کارمند در برندینگ شرکتتان غافل نشوید.
یکی از راههایی که مدیران به کار میگیرند تا محیط کار را شاد کنند افزایش مزایای کاری در آن محیط است.
روزهایی که بستههای پاداش تنها شامل بیمه های سلامتی و تکمیلی بود به سر آمده.
مدیرانی که به منظور انگیزش روحیه کارکنان به شکلی منحصر به فرد از شیوه های نو و خلاقانه استفاده میکنند.
یک شرکت در نیویورک وقتی کارمندان تا دیر وقت کار می کنند آنها را بدون دریافت هیچ هزینهای با لیموزین به خانه هایشان می فرستند.
یک شرکت دیگر مخابراتی در میشیگان زمانی که خودرو کارمندانشان در تعمیرگاه باشد خودرویی در اختیارشان قرار میدهد و به آنها تخفیف برای هزینه خدمتکار پرداخت میکند.
به کارمندانی که تازگی صاحب فرزند شدن صندلی اتومبیل مخصوص کودک هدیه میدهد.
شرکت دیگری به کارمندانی که ازدواج می کنند علاوه بر خودروی لیموزین که در روز عروسی در اختیارشان گذاشته می شود هدیه نقدی به میزان ۵۰۰ دلار و یک هفته تعطیلات در نظر میگیرند.
شاید داستان اتاق خواب ها و فضای بازی گوگل را شنیده باشید.
شرکت دیگر که تولید کننده مربا است با شیفتی کردن کارها محیط کاری پر انگیزه برای کارکنان خود فراهم کرده.
یک شرکت الکترونیکی به کارمندانی که به تازگی پدر شده اند دو هفته مرخصی با حقوق میدهد.
اگر هیچ چیز ندارید لااقل نسبت به کارمندان خود انعطاف پذیر باشید!
شرکت های بزرگ و موفق نقش کارمند در برندینگ را به خوبی می دانند!
آیا می دانید آن نوعی از انعطاف پذیری که بیشتر از همه مورد نظر کارمندان است چیست؟
- ساعت های کاری تغییر پذیر
- شریک شدن در کار کار هفتگی فشرده
- کاهش ساعت کاری در تابستان
- مرخصی ساعتی برای انجام کارهای شخصی
آری، شما چند قدم با تشکیل یک تیم حرفه ای، کار بلد و متعهد فاصله دارید. و در عین حال روی خط پرتگاه کارمندان بی انگیزه و زیان ده ایستاده اید.
تا چه حد به اهمیت نقش کارمند در برندینگ اعتقاد دارید؟
محمد حسین رحمانی / مدیرعامل مرکز مدیریت پایدار
[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” border_width=”3″ accent_color=”#d1d1d1″ el_class=”rahmaninotshow”][vc_row_inner disable_element=”yes”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”2579″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”3904,3905,3906,3907″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]