فروشگاه یلدا بانو، شایسته تقدیر در بخش معماری داخلی فضای تجاری در دومین جایزه ملی بناهای فاخر

استودیو معماری نیاصرم اسپادانا

طراح: میثم شاهپیر

آدرس ایمیل: meysam.shahpir@gmail.com

فروشگاه پارچه یلدابانو

سال ساخت: 1398

موقعیت  پروژه: اصفهان، خیابان ابن سینا

درباره پروژه:

فروشگاه پارچه فروشی یلدا بانو در خیابانی با کاربری غالب تجاری در شهر اصفهان طراحی و ساخته شده است. در فرآیند طراحی این پروژه، با توجه به موقعیت مکانی پروژه که در منطقه ای با پیشینه تاریخی واقع شده است، سعی شده از عناصر معماری سنتی برای طراحی نما و فضاهای داخلی استفاده شود. از این رو در نمای ورودی از نوعی طرح شمسه(ترکیبی از فرم های گرد) به صورت مشبک سنگی استفاده شده است که نه تنها نمایانگر عناصر معماری اصفهان است، بلکه بافت پارچه را تداعی می کند.

در نماهای شمالی و غربی پروژه، بافت پارچه توسط آجرهای شیبدار در دو جهت ایجاد شده است که حرکتی به شکل پرده نیمه باز در ترکیب با مشبک سنگی القا می کند و ورودی اصلی را برجسته و مشخص می کند.

ساختمان این پروژه در زمینی به مساحت 82 متر و 4 سقف (سه طبقه روی زمین و یک طبقه زیر زمین) با کاربری جهت فروش پارچه به مشتریان ایرانی و خارجی ارائه شده است. زیرزمین، همکف و طبقه اول برای فروش کالا و طبقه دوم به مدیریت و فضای اداری اختصاص دارد.

در طراحی درب خروج اضطراری، در نمای غربی این نما، از فلز ساخته شده و به صورت آجری طراحی شده است تا کاملا با نما مطابقت داشته باشد. برای یکسان سازی نما و دکوراسیون داخلی در طراحی فضاهای داخلی، از عناصر و فرم های به کار رفته در نما به صورت محدود استفاده شده است، از جمله استفاده از فرم شمسه در طراحی سقف و استفاده از بافت آجری در طراحی دیوارهای پله و درب. به دلیل تنوع رنگ به کار رفته در پارچه های تولید شده، در طراحی دیوارها از رنگ سفید به عنوان رنگ خنثی استفاده شده است.

 

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من