پروژه خانه مینا و ربیع - شایسته تقدیر در دومین جایزه ملی بناهای فاخر

خانه مینا و ربیع

مشخصات پروژه:

نام پروژه: خانه مینا و ربیع

محل پروژه: کرج، کلاک

سال ساخت: 1401

نام دفتر طراحی: آرشیفرم

معمار: آرش مدنی

همکاران طراحی: الهه آشوری – ساحل تفتی  /  مدیرپروژه و اجرا: آرش مدنی – ایرج سمیاری  /  هماهنگی: مونا زنگنه – ملیکا حیدر

موضوع: بازسازی

کاربری: مسکونی

کاربری قبلی: مسکونی

مساحت زمین:235

عکاسی: محمدحسین حمزه‌لویی

معرفی و توضیحات پروژه:

ایده طراحی: ایده طراحی پلان جدید، براساس آنالیز کامل سبک زندگی تمام اعضای خانواده و نیازهایشان و همچنین الگوهای زیست آن‌ها شکل گرفت. در طراحی تلاش شد تا تمام الگوهای رفتاری فردی و جمعی ساکنان برای به‌دست آوردن الگوهای رویداد خانه مانند مهمانی‌های جمعی و عادت‌های شخصی در نظر گرفته شود. تعریف فضاهای معماری براساس الگوی به‌دست آمده از این رویدادها بود.

کارفرمای پروژه اشتیاق شدیدی برای حفظ خانه پدری و بهره‌برداری مجدد از آن داشت. بنابراین در تیم طراحی تلاش شد تا حس ناشی از آرامش و تعلق به خانه را در بهره‌برداری جدید از آن تقویت کند. نتیجه این رویکرد، بر انتخاب نوع متریال و رنگ و سناریوهای فضایی تاثیرگذار بود.

نوآوری‌ها و مزایای پروژه: باتوجه به تعلق خاطر کارفرما به خانه پدری تلاش کردیم تا با انتخاب متریال آجر حس نوستالژیک بنا را حفظ کنیم. اما در عین حال برای ایجاد یک حس و حال مدرن در بنا، متریال آجر را به‌شکل متفاوتی به‌کار بردیم.

مهم‌ترین ارزش‌های بنای موجود: خانه مینا و ربیع در محله کلاک کرج با ارزش گذاری‌های متفاوت واقع شده است. از آن‌جایی که کافرما به‌دلیل حس تعلق خود به سکونت در آن محله تمایل داشت، ما در طراحی نمای این ساختمان تلاش کردیم که در عین همگن بودن با بافت، تفاوت آن را نیز به تصویر بکشیم.

 

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من