فنگ شویی و معماری

نویسنده

فنگ شویی و معماری

در این ویدئو شما قسمت اول آموزش فنگ شویی را مشاهده می کنید. کل دوره 20 قسمت خواهد بود و در این قسمت به مقدمه و ارائه توضیحاتی میپردازیم که قبل از شروع اموزش فنگ شویی دوره لازم است بیاموزید.

فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب است که درصورت همنوایی کردار و رفتار انسان را به سوی تعالی پیش میبرد. و فنگ شویی به معنی آب و باد است.

ریشه فنگ شویی در جهان بینی تائوئیسم قرار دارد و تائوئیسم یک فلسفه جهان بینی است که در ارتباط بین انسان و محیط که در ارامش قرار دارد تکیه می کند که در گذر زمان تبدیل به مذهل قدیمی چینی ها شد.

بنبان گذاری فنگ شویی را به ” لائوتسه” حکیم پیر نسبت میدن که ششصد سال قبل از میلاد مسیح زندگی می کرده و کتاب تائوت چینگ را با 5000 واژه نوشته است که اندرزهای کوتاهی دارد. به زبان فارسی هم منتشر شده و توصیه می کنم حتما بخوانید.

حکیم پیر شخص خاصی نیست، یک لقب است که به گروهی از افراد نسبت می دهند.

تائوئیسم و توسعه آن

تائیسم در توسعه خودش بر علوم و فنون چینی خیلی تاثیر گذاشت، که میتوان درپزشکی منجر به شکوفایی تب سنتی چینی، طب گیاهی و طب سوزنی شد.

مراقبه و ورزش های رزمی هم تحت تاثیر تائوئیسم شکل تازه ای گرفت، همچنین در زمینه معماری و شهرسازی هم اثر گذار بود، مانند انتخاب مناسب ابنیه و قرار گیری آن ها ( لازم بذکر است این موضوع ” انتخاب مکان مناسب برای برخی ابنیه” در تاریخ ایران نیز توسط ابن سینا در تعیین موقعیت مریض خانه ها هم وجود داشت.

تائوئیسم حتی به چیدمان و انتخاب اشیا درون خانه و دکوراسیون داخلی هم تاثیر گذار بود. یکی از شهرهای الگوی چینی شهر پکن است و طبق این اصول دیوارهای دفاعی در شمال ساخته شده اند چرا که شمال را سیاه و بد یوم میدانستند.

تاثیر فنگ شویی

فنگ شویی در همه شئونات زندگی مردم چین آمیخته شده است و امروزه در اکثر نقاط جهان از جمله اروپا و حتی ایران درحال ترویج و شکل گیری است.

در کل فنگ شویی را نمیتوان یک خرافات نامید، چرا که هر تمدنی در گذشته آموزه هایی از این دست را دارد، حتی تمدن ایران و اسلام که این 2 در طب و غذا دارای نکات و ظرایف بسیاری هستند که مزاج شناسی یکی از آنهاست.

در ادامه قسمت بعد به جهت ها، نقاط کانونی و مطالب دیگری میپردازیم تا شما بتوانید یک خانه یا محل کاری با اصول فنگ شویی برای خود ترتیب دهید.

 

به صحه اینستاگرام ما بپیوندید تا از آپلود جدیدترین ویدئوها با خبر شوید.

insta: DesignTvir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من